Test Coopera na stadionie w Sztumie!

W ramach ogólnopolskiej akcji „BIEGAM BO LUBIĘ SZTUM” na sztumskim stadionie w dniu 24 kwietnia b.r o godzinie 19.00 przeprowadzony zostanie dla chętnych Test Coopera”. Agnieszka i Bartosz zapraszają!

Co to jest Test Coopera dla nie wtajemniczonych???

„Test Coopera – próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania wytrzymałości przede wszystkim sportowców.” i nie tylko.

Test Coopera: tabela z wynikami. Normy biegowego testu Coopera dla mężczyzn

Wiek Bardzo dobrze Dobrze Średnio Źle Bardzo źle
13-14 2700+ m 2400–2700 m 2200–2399 m 2100–2199 m 2100- m
15-16 2800+ m 2500–2800 m 2300–2499 m 2200–2299 m 2200- m
17-20 3000+ m 2700–3000 m 2500–2699 m 2300–2499 m 2300- m
20-29 2800+ m 2400–2800 m 2200–2399 m 1600–2199 m 1600- m
30-39 2700+ m 2300–2700 m 1900–2299 m 1500–1899 m 1500- m
40-49 2500+ m 2100–2500 m 1700–2099 m 1400–1699 m 1400- m
50+ 2400+ m 2000–2400 m 1600–1999 m 1300–1599 m 1300- m

Test Coopera: tabela z wynikami. Normy biegowego testu Coopera dla kobiet

Wiek Bardzo dobrze Dobrze Średnio Źle Bardzo źle
13-14 2000+ m 1900–2000 m 1600–1899 m 1500–1599 m 1500- m
15-16 2100+ m 2000–2100 m 1700–1999 m 1600–1699 m 1600- m
17-20 2300+ m 2100–2300 m 1800–2099 m 1700–1799 m 1700- m
20-29 2700+ m 2200–2700 m 1800–2199 m 1500–1799 m 1500- m
30-39 2500+ m 2000–2500 m 1700–1999 m 1400–1699 m 1400- m
40-49 2300+ m 1900–2300 m 1500–1899 m 1200–1499 m 1200- m
50+ 2200+ m 1700–2200 m 1400–1699 m 1100–1399 m 1100- m

Jeszcze o ogólnopolskiej i bezpłatnej akcji „BIEGAM BO LUBIĘ”

BiegamBoLubię – kim jesteśmy, skąd przybiegliśmy, dokąd biegniemy…

Nasze początki:

Akcja wzięła swój początek od audycji nadawanej na antenie Programu III Polskiego Radia od czerwca 2010 roku, autorstwa dziennikarzy: Krzysztofa Łoniewskiego i Pawła Januszewskiego (byłego lekkoatlety, Prezesa Fundacji Wychowanie przez Sport ) oraz Adama Kleina (z portalu bieganie.pl). Pilotażowy program regularnych zajęć biegowych odbywał się od września do grudnia 2010 roku. I choć działaliśmy wtedy na dość niewielką skalę – w czterech miastach Polski – od początku wierzyliśmy, że ta akcja ma sens i wkrótce jej zasięg znacznie się rozszerzy. Naszym celem jest zapewnienie cotygodniowych spotkań z trenerem ludziom, którzy biegają lub dopiero chcieliby zacząć. Pragniemy, aby mieli takie możliwości w całym kraju, w każdym zakątku, zarówno w dużych miastach jak i wsiach. Tak, aby możliwość dołączenia do grona osób czerpiących radość z biegania była w zasięgu każdego, żeby początki – dzięki wsparciu trenerów i innych biegaczy – stały się jak najłatwiejsze.